logo

Informatii Anvelope

page header

Informatii Anvelope

Dimensiunile anvelopei:

De exemplu, 195/65 R 15 91T

195/65 R 15 91T – latimea totala a anvelopei in milimetri (195 mm);

195/65 R 15 91T – raportul dintre inaltimea anvelopei si latimea acesteia; in acest caz, raportul este 65% din latimea de 195 mm, adica 126.75 mm;

195/65 R 15 91T – tipul constructiei (radial sau diagonal); In acest caz anvelopa are o constructive RADIALA;

195/65 R 15 91T – diametrul jantei in inch; 1 inch=2.54 centimetri;

195/65 R 15 91T – indicele de incarcare sau sarcina (greutatea maxima acceptata pe o anvelopa), in acest caz, 91 reprezinta 615kg – sarcina maxim acceptata pe anvelopa;

195/65 R 15 91T – indicele de viteza (viteza maxima recomandata). Mai jos gasiti tabelul cu descrierea indicilor de sarcina si viteza.

Alte tipuri de cotari ale anvelopelor:

De exemplu, 31X10,50R15

- 31 diametrul exterior in inch,1 tol (inch) = 25.4 mm

- 10,50 latimea anvelopei in inch

- R constructie radiala

- 15 diametrul jantei in inch

- 6.50R16

- 6.50 latimea benzii de rulare in toli(inch)

- 16 diametrul jantei

Tabel pentru indicii de sarcina si viteza:

circle

Codul DOT:

De exemplu, DOT 6UN4 FRVX 1902 - DOT (Department of Transport), este urmat de informatii privind locul productiei, lotul, saptamana si anul de fabricatie

DOT 6UN4 FRVX 1902 – codul de fabrica;

DOT 6UN4 FRVX 1902 – codul de dimensiune;

DOT 6UN4 FRVX 1902 – este optional si face referire la fabrica in care a fost produsa anvelopa si lotul din care face parte;

DOT 6UN4 FRVX 1902 – primele doua cifre reprezinta saptamana din an in care a fost produsa anvelopa, iar urmatoarele doua cifre reprezinta anul productiei; In acest caz anvelopa a fost produsa in saptamana 19 din anul 2002.

Clasificarea anvelopelor:

Anvelopele se pot clasifica dupa tipul sezonului in care sunt folosite:

- iarna,

- vara,

- toate anotimpurile (all season), de asemenea se pot clasifica dupa modelul suprafetei de rulare care este un amestec de functionalitate si estetic.

Exista 3 tipuri de baza de suprafete de rulare :

- simetrice: ambele jumatati ale suprafetei de rulare au acelasi desen.

- asimetrice: modelul suprafetei de rulare este asimetric. Acest desen incorporeaza blocuri ale suprafetei de rulare mai mari pe portiunea exterioara pentru o stabilitate crescuta in viraje, blocurile interioare mai mici ajutand la dispersarea apei si caldurii. Anvelopele asimetrice tind sa fie anvelope unidirectionale adica proiectate sa se roteasca intr-o singura directie.

- unidirectionale: proiectate sa se roteasca intr-o singura directie. Aceasta accentueaza accelaratia in linie dreapta prin reducerea rezistentei la rulare. Acestea au inscriptionat pe flancuri partea cu care se monteza in interior sau exterior.

De asemenea se pot clasifica dupa tipul de teren:

- anvelope ON ROAD - anvelope pentru autovehicule 4X4 SUV fabricate special pentru drumuri asfaltate.

- anvelope OFF ROAD - anvelope pentru autovehicule 4X4 SUV fabricate special pentru drumuri neasfaltate, nisip, noroi sau piatra.

Live Chat